Föreningen

IKHP är en flersektionsförening bestående av idrotterna cykel, friidrott, orientering, skidor och triathlon. Kansliet är gemensamt för alla och nås på e-post: kansli@ikhp.se eller tel. 036-133054.

Föreningens klubbstuga ligger vackert belägen på Huskvarnabergens höjder och hyrs ut flitigt till bröllop, konferenser och andra typer av sammankomster.

IKHP satsar på tränings- och tävlingsverksamhet inom samtliga sektioner. Vi anordnar t.ex löparkvällar inför Göteborgsvarvet, skidträning inför Vasaloppet, nybörjarkurser i orientering, triathlon, friidrott och cykelaktiviteter. Hos oss kan du med vänner och familj alternativt ni som företag eller skola njuta av en härlig friluftsdag i skidspåren.

Hit kan du komma för en vandringstur eller löpträna i skogen på någon av våra uppmärkta slingor, eller en tipspromenad och avsluta med fika i IKHP-stugan med utsikt över Vättern och Jönköping. Varje år anordnas flera arrangemang som samlar människor från hela Sverige och vissa fall från hela världen till Jönköping och IKHP. Vi satsar på sociala aktiviteter i motionsform oavsett kunskapsnivå ! IKHP-stugan som är navet i anläggningen är en nybyggd och nyrenoverad konferens- och festlokal som kan bokas för olika ändamål och sällskap. Information om bokning, priser, bilder m.m. hittar ni här: IKHP-stugan – Konferens – och festlokal

Alla är varmt välkomna !